نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
حمله دادکان به تاج؛ چطور متوجه فساد منصوبان خودش نشد؟!/ ۲۵ سکه دستمزد چند سال یک کارگر زحمت‌کش یا یک خبرنگار با وجدان است؟
منبع: خبرآنلاین
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد دادکان می‌گوید وقتی کسی می‌بیند با فساد برخورد نمی‌شود، به خودش اجازه می‌دهد همان کار زشت را تکرار کند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال به پرونده فساد جنجالی مس رفسنجان واکنش نشان داد. محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال درخصوص پرونده فساد در فوتبال ایران که پای مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم به آن باز شده است، گفت: می‌دانید چرا اینقدر دزدی و فساد در جاهای مختلف از جمله در همین فوتبال زیاد شده؟ چون دیگر قبح فساد و دزدی شکسته و ترسش ریخته است. خب وقتی طرف می‌بیند هر روز خبر دزدی و فساد وزیر و وکیل و نماینده و فلانی و فلانی می‌آید و دستشان رو می‌شود، با خودش می‌گوید این وسط من چرا نخورم و نبرم؟! به قول همان مثل قدیمی‌وقتی پیش نماز فلان کار را می‌کند، دیگر از پس نماز چه انتظاری داری؟! وقتی ترس و قبح فساد و دزدی بریزد و مردم می‌بینند با دزدان و اختلاس گران و رشوه بگیران، زمین خواران و مفسدان اقتصادی دانه درشت یا برخوردی نمی‌شود یا با عفو و تخفیف و بخشش احکام سبک می‌گیرند خب نتیجه اش می‌شود همین که امروز فقط بخشی از آن را در سطح اول فوتبال کشور شاهد هستیم!

دادکان معتقد است طبق آنچه که از پشت پرده های فوتبال شنیده و می‌داند، این پرونده فقط بخشی از فساد موجود در فوتبال ایران است و گفت: این چیزهایی که تازه صدایش درآمده فقط بخشی از فساد موجود در فوتبال ایران است. به امام حسین (ع) خود من از فساد و پول‌هایی که در این فوتبال چه چیزهایی که نمی‌دانم. شما فکر می‌کنید فساد در فوتبال فقط به همین یک باشگاه ختم می‌شود؟ کارگران کارخانه فلان باشگاه صنعتی دست شان پینه بسته است اما یک حقوق ناچیز می‌گیرند، آنوقت باشگاه فوتبال همان کارخانه با زد و بند قرارداد های کلان می‌بندد و به یک بازیکن معمولی ۷۰ میلیارد تومان می‌دهد. اگر دنبال کشف فساد بروند گند خیلی از اینها در می‌آید. البته معتقدم که پرونده فساد فوتبال همینجا بسته خواهد شد چون در این فساد همه مثل یک زنجیر بهم وصل هستند و اگر بخواهند دنبالش را بگیرند کارا بالا می‌گیرد! برای همین اجازه نمی‌دهند که ماجرا باز شود و به اصطلاح طناب را همینجا قیچی می‌کنند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در هر صورت مهدی تاج را به عنوان مسئول و شخص اول فدراسیون فوتبال در این پرونده مقصر می‌داند و می‌گوید: سوال من از آقای تاج این است که به این افراد چه کسی حکم داده است؟ اینها صبح تا شب زیر نظر چه کسی کار می‌کردند؟ چرا باید یک باشگاه خودش پیش قدم شود تا چنین فساد بزرگی در فوتبال شناسایی شود؟ اینها زیر نظر شما بودند و از شما حکم گرفته اند،چه می‌دانستید و سکوت کردید و چه به عنوان رییس فدراسیون و متولی فوتبال کشور متوجه اعمال و رفتار پرسنل زیردستان و منصوبان خودتان نشدید، در هردو صورت واویلا است. تازه آقای تاج می‌آید و می‌گوید که اینها فقط ۲۵ سکه گرفته‌اند! ۲۵ سکه دستمزد چند سال یک کارگر زحمت‌کش یا یک خبرنگار با وجدان است؟

این چهره خوشنام فوتبال ایران ادامه داد: رسانه ها به جای اینکه بنویسند این بازیکن فلان تعداد گل زد و آن تیم اینقدر گل خورد باید دنبال کشف این مسائل باشند. حالا استقلال قهرمان شد، پرسپولیس قهرمان شد، خب که چه؟ تهش می‌خواهد چه بشود یا تابحال چه شده است؟ رسانه ها باید دنبال این را بگیرند و از این بنویسند که فلان فلان مربی از طریق کدام خبرنگار و چطور سرمربی تیم ملی شد؟ باید بروند دنبال اینکه فدراسیون فوتبال حقوق و دستمزد فلان سرمربی تیم ملی را چطور و از کجا دارد پرداخت می‌کند؟ دنبال این بروند که چطور برخی باشگاه ها با بازیکنان قرارداد های سنگین می‌بندد و پشت پرده آن چیست؟ البته کسی که به مردم ظلم کند و حق مردم را بخورد بالاخره خدا در کاسه اش می‌گذارد و درهمین فوتبال نمونه اش را دیدیم، اما رسانه ها و خبرنگاران با وجدان باید دنبال کشف این چیزها باشند.

بیشتر بخوانید: ویدیو| افشاگری دادکان‌ درباره دلالی مجری معروف تلویزیون/ به باشگاه زنگ زده که این ۲ بازیکن...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • واعظ آشتیانی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    ای کاش بشود ولی نمی شود ، مافیا در این کشور همه امور را کنترل می کند ، با ۲۵ سکه یک سایت را میخرند مثل سایت ورزش ... و هر طور میخوان تیتر می زنند و افکار عمومی را منحرف می کنند یا سکوها را می خرند و ارتش فحاش مجازی ترتیب میدهند و جادوگر را بجای مربی جا می زنند و ...آقای تاج خودش متهم به انواع فساد است و اگر قانون در این مملکت حاکم بود هیچ وقت آقای تاج دوباره رئیس فدراسیون نمی شد . تا وقتی فوتبال ایران بازیچه سیاستمداران باشد ، هیچ امیدی به بهبود نیست .
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    این فاسد به نفر وصل چند رشته بافته شده به هم هست.نقش اول رسانه بازی میکنه.وقتی فردوسی پور کی‌روش را ساپورت میکرد هیچکس فکر این مسائل به ذهنش نمیرسید.همین برگشت تاج و کی‌روش با فوتبال ۳۶۰ فردوسی پور استارت خورد.اول با نیرنگ اسکوچیچ را به برنامه خودش دعوت کرد و بعدش با دعوت از طارمی برای تاج و کی‌روش سنگ تمام گذاشت.فوتبال برتر و شب های فوتبالی هم در قبال فساد مشخص تاج سکوت کردند که البته گفته میشد مجبورشون کردن.حالا برسیم عامل بعدی که سیاسی بود دخالت دولت و حمایت محکم از تاج و دارو دسته اش.نادیده گرفته فساد تاج توسط قوه قضاییه.یه جورایی زیر سیبیلی ردش کردن.حالا خود تاج که خیالش از همه چیز راحت بود چون واقعا قبح فساد و دزدی شکسته و ترسش کاملا ریخته شده.اول طارمی را مأمور به هم زدن نظم تیمی می‌کنه(یادتون هست خداداد عزیزی می‌گفت یه نفر داره طارمی را پیش نوک می‌کنه و می‌فرسته جلو اون یه نفر تاج بود)که اولش موفق نمیشه و دوباره با راه انداختن نقشه شب بیداری و جنجال اردوی قطر و جلو انداختن طارمی به هدف خودش نزدیک میشه و باقی ماجرا برگشت تاج و دارو دسته اش و این هم نتیجه فسادش.
  • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    فساد واختلاس آقای تاج در فولاد اصفهان چی شد .انجوری میتازه.مگرخودش میلیادهاتومان باساکت اختلاس نکردند.پس چی شد
  • MD ES ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    در اینکه آقای دکتر محمد دادکان حرف حق رو میگن شکی نبوده و نیست؛ در اینکه استادی دلسوز و مدیری کاربلد هستند هم شکی نیست. اما، اصلا تاج در این حد و اندازه نیست که دکتر دادکان بخواهد خطاب به او صحبت کند. جناب تاج، تاج فساد رو بر سر فوتبال ایران گذاشت. کسی که ویلموتس گیت آورد، الان اگر فساد نداشته باشه باید شک کرد. این آدم ارزش هیچ حرفی رو نداره. #وقاحت
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    اگه سر طناب رو دنبال کنن به کیسه می‌رسه. برای همین همینجا قطع می شه.
  • مرتضی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    تاج و رفیق گرمابه و گلستانش ( ساکت) سردسته تمام باندهای فساد تو این فوتبالن. اول باید اونارو دستگیر کنن
  • ع ق QA ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    واقعا درست میگه هر سه نفر اون خطرناکه و آویزان هدایت شونده و اون فشار قوی را خودش اورده
  • عدالت خواه IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    کل مافیای سرخ یه طرف، حاج محمد دادکان یکطرف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی